Vanliga frågor
När är det in- och utcheckning?
Incheckning är möjlig från kl. 15.00 och utcheckning måste ske senast kl. 12.00. Behöver du tidigare incheckning eller senare utcheckning får du gärna kontakta oss så gör vi vårt bästa att uppfylla dina önskemål.
Erbjuder ni bagageförvaring?
Ja, vi erbjuder gratis förvaring av ditt bagage. Du får gärna lämna in ditt bagage hos oss i samband med in- eller utcheckning och sedan hämta det igen när det passar dig.
När kan jag äta frukost?
Du kan avnjuta din frukost från buffén i vår frukostrestaurang måndag till fredag kl. 06:30-10:00 samt helger kl. 07:00-10:30. Kom bara ihåg att beställa tid för frukosten på helgerna samt under semesterperioder. Om du ska checka ut tidigt eller bara är morgonpigg, kan du köpa en Early Breakfast från kl. 06.30 i vår Tivoli Lobbybar. Du kan avnjuta din frukost i baren eller som ”to go”.
Kan jag få gratis Wi-Fi?
Ja, vi har gratis Wi-Fi på hela hotellet.
Hur ofta städas rummet om jag bor i det flera nätter i rad?
Stannar du i flera nätter överlåter vi åt dig att bestämma om du vill ha daglig städning av rummet eller inte. På samma sätt kan du själv bestämma när du vill byta handdukar. Det innebär att vi inte automatiskt städar ditt rum, utan låter dig välja hur du vill ha det. Dock städar vi alltid ditt rum efter fyra dagar.
Vill du ändå ha daglig städning av rummet och/eller nya handdukar, ordnar vi detta med glädje. Säg bara till i receptionen senast kl. 22.00 kvällen innan. Kom ihåg att alltid uppge ditt rumsnummer.
Var kan jag parkera och vad kostar det?
Du kan parkera i hotellets eget parkeringsgarage under byggnaden.
Är hotellet handikappanpassat?
Ja, vi har flera handikappanpassade rum som förutom den vanliga inredningen erbjuder bland annat en stor dubbelsäng, extra golvyta, breda dörrar och toalett med armstöd samt hög sitthöjd.
Dessutom är det enkelt att ta sig till och från samt runt hotellet i rullstol.
Behöver du ett handikappvänligt rum under din hotellvistelse, ber vi dig kontakta oss direkt på tfn+45 3268 4210 alternativt genom att mejla . Läs mer om rum och sviter
Har ni handikapparkering?
Ja, vi har totalt fyra handikapplatser: Tre platser på plan C (THCC) vid ingången till City Tower samt en plats på plan B vid ingången till Wakeup Copenhagen.
Vilka är de bästa transportalternativen för att ta sig till hotellet?
Du kan enkelt ta dig till och från Tivoli Hotel oavsett om du anländer till Köpenhamn med flyget, Oslobåten eller tåget. Läs mer om dina transportmöjligheter
Kan jag ta med mig min hund?
Ja, din hund är hjärtligt välkommen hos oss och får vistas överallt på hotellet (dock inte i våra restauranger och självklart alltid under din uppsikt). Rikta bara en förfrågan till oss först så att vi kan se till att vi har ett hundvänligt rum ledigt när du bokar din vistelse. Läs mer om hund på rummet
När är receptionen öppen?
Vår reception är öppen dygnet runt och behöver du hjälp med exempelvis bordsbokning, transfer, parkering, bil- och cykeluthyrning eller tips på lokala sevärdheter eller liknande, är du varmt välkommen att vända dig till oss.
Kan jag betala med kontanter till receptionen?
Ja, du är alltid välkommen att betala för din vistelse kontant.
Observera dock att vi under perioden 1 maj till 30 september inte tar emot kontanter vid incheckning efter kl. 20.00.
När kan jag äta på restaurangen?
Det finns flera olika restauranger på Tivoli Hotel som serverar lunch och middag, så du kan välja utifrån om du föredrar mört och saftigt kött, sushi eller brasserierätter. Se hur vi kan tillfredsställa dina smaklökar
När kan jag simma i poolen?
Vår swimmingpool är öppen kl. 07.00–22.00. Under semesterperioder kan det förekomma andra öppettider.
När kan jag träna på gymmet?
Vårt gym är öppet alla dagar kl. 06.00–22.00. Under semesterperioder kan det förekomma andra öppettider.
Hur tar jag kontakt med hotellet?
Du är alltid välkommen att ringa (+45) 3268 4000 eller mejla till tivolihotel@arp-hansen.dk.
Hur ändrar eller avbeställer jag min bokning?
Om du har bokat ett rum med ”Fri avbokning” kan du ändra eller avbeställa din bokning utan avgift fram till kl. 12.00 på ankomstdagen. Ändringar och avbokningar kan göras via länken i din bokningsbekräftelse eller genom att välja ”Ändra bokning” som du hittar i samband med ”Sök vistelse” överst på denna sida. Det går också bra att kontakta hotellet direkt. För bokningar utan möjlighet till avbokning hänvisas till gällande säljvillkor.
Vad gör jag om jag inte har fått någon e-postbekräftelse på min bokning?
Har du inte fått någon bokningsbekräftelse via e-post börjar du med att kontrollera ditt skräppostfilter. Om bekräftelsen inte finns i skräppostfiltret kontaktar du hotellet snarast möjligt.